Проведено сеанс телефонного зв’язку "гаряча лінія"

Дата: 01.02.2021 17:00
Кількість переглядів: 123

Чи необхідно з 01.01.2021 на всіх господарських одиницях застосовувати РРО та/або ПРРО  фізичній особі – платнику єдиного податку, яка здійснює реалізацію технічно складних побутових товарів лише в одній із господарських одиниць, а на інших - супутні товари (послуги)? 
     Якщо фізична особа – підприємець – платник єдиного податку здійснює роздрібну торгівлю технічно складних побутових товарів, що підлягають гарантійному лише в одній із господарських одиниць, то така особа зобов’язана проводити розрахункові операції за однаковим порядком на усіх структурних підрозділах, зокрема, застосовувати РРО або ПРРО, або РК та КОРО на всіх інших господарських одиницях незалежно від асортименту товарів, оскільки законодавством передбачені вимоги до платника податків – суб’єкта господарювання, а не до його структурних підрозділів.

 

В яких випадках ФОП – платники єдиного податку можуть не застосовувати РРО та/або ПРРО з 01.01.2021?
     Не застосовують РРО/ПРРО фізичні особи – підприємці – платники єдиного податку першої групи та ФОП – платники єдиного податку другої – четвертої груп незалежно від обраного виду діяльності, обсяг доходу яких протягом календарного року не перевищує 220 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня податкового (звітного) року, незалежно від обраного виду діяльності, крім тих, які здійснюють:
     реалізацію технічно складних побутових товарів, що підлягають гарантійному ремонту;
     реалізацію лікарських засобів, виробів медичного призначення та надання платних послуг у сфері охорони здоров’я;
     реалізацію ювелірних та побутових виробів з дорогоцінних металів, дорогоцінного каміння, дорогоцінного каміння органогенного утворення та напівдорогоцінного каміння.

На який період відтерміновано застосування програмних РРО для підприємців – платників єдиного податку?

Законом  України від 01.12.2020 року №1017-ІХ «відтерміновано до 1 січня 2022 року обов’язкове застосування РРО, програмних РРО для фізичних осіб-підприємців, які є платниками єдиного податку другої-четвертої груп та обсяг доходу яких протягом календарного року не перевищує 220 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня податкового (звітного) року, крім тих, які провадять діяльність у сферах з істотними ризиками ухилення від оподаткування.

Також, до 1 січня 2022 року продовжено застосування понижених розмірів фінансових санкцій за порушення суб’єктами господарювання окремих вимог закону щодо використання РРО (ПРРО) під час проведення розрахункових операцій.

Скасовано штрафні санкції за невідповідність готівкових коштів на місці проведення розрахунків сумі коштів, визначеній у денному звіті РРО, та за відсутності попереднього програмування товарів у реєстраторах розрахункових операцій, програмних РРО.

Крім того, скасовується механізм компенсації частини штрафних санкцій покупцю (кешбек), а надання дистанційної послуги (з оплатою виключно в безготівковій формі) може здійснюватися без застосування РРО.

 

Які переваги програмного реєстратора розрахункових операцій перед класичним РРО?

Використання ПРРО простіше, дешевше та швидше. Зокрема,  програмне РРО зручне для бізнесу тому, що:

- виключно онлайн реєстрація та онлайн передача (отримання) даних;

- Z-звіт створюється в автоматичному режимі, без ризику санкцій за його не створення для платника;

- з’являється альтернатива класичним РРО, які коштують платникам певну суму грошей щомісяця для кожного РРО. Тепер користувачі зможуть користуватися безкоштовним рішенням;

- дає змогу працювати в режимі офлайн (до 36 годин разово та не більше 168 годин протягом календарного місяця), а потім надіслати звіт у ДПС;

- ДПС надаватиме інформаційну підтримку та допомогу у користуванні новими програмними РРО;

- суб’єкт господарювання на свій власний вибір може використовувати або класичний, або програмний РРО залежно від своїх потреб;

- можуть використовувати нові мобільні точки продажів (кава-машини, мобільні продажі тощо).

 

Які особливості врегулювання податкового боргу, що не перевищує 6800 гривень?

Законом України від 4 грудня 2020 року №1072-ІХ встановлено, що сума податкового боргу (у тому числі штрафні санкції, пеня та проценти за користування розстроченням/відстроченням), що обліковувалася за такими платниками податків станом на 1 грудня 2020 року і залишилась непогашеною станом на дату надання відстрочення, може бути відстрочена до 29 грудня 2021 року. Відстрочення здійснюється контролюючим органом за місцем обліку платника податків – фізичної особи за його заявою. Відстрочення надається без нарахування процентів за користування таким відстроченням.

При погашенні платником податків повної суми відстроченого податкового боргу не пізніше визначеного цим пунктом строку штрафні санкції і пеня, передбачені Податковим кодексом, на такі сплачені відстрочені суми не застосовуються та не нараховуються, а застосовані (нараховані) коригуються до нульових показників.

При непогашенні платником податків повної суми відстроченого податкового боргу до настання визначеного п. 12 підрозділ 10 розділу ХХ Податкового кодексу України строку, а також у разі її погашення після 29 грудня 2021 року, штрафні санкції і пеня на відстрочені суми, що залишаться непогашеними, нараховуються у загальному порядку згідно з вимогами ПКУ.

При наданні відстрочення згідно з п. 12 підрозділ 10 розділу ХХ ПКУ норми ст. 100 ПКУ не застосовуються.

 

Кому може бути надано відстрочення податкового боргу у сумі до 6800 гривень?

Відстрочення податкового боргу надається платникам податків – фізичним особам, у тому числі самозайнятим особам, які станом на 01 грудня 2020 року мали загальний розмір податкового боргу ( у тому числі штрафні санкції, пеня та проценти за користування розстроченням/відстроченням) у сумі, що не перевищує 6 800 гривень.

 

За якої умови будуть списані штрафні санкції та пеня?

Платнику податків необхідно звернутися до контролюючого органу за місцем обліку його податкового боргу із заявою в довільній формі про намір скористатися зазначенню нормою Закону №1072 та забезпечити протягом шести місяців з дня набрання чинності Законом № 1072 погашення грошовими коштами основної суми податкового боргу (без штрафних санкцій, пені, крім несплачених процентів за користування розстроченням/відстроченням), що виник станом на 01 листопада 2020 року, та своєчасну і в повному обсязі сплату поточних податкових зобов’язань.

Штрафні санкції та пеня будуть списані, якщо:

  • основна частина податкового боргу (без штрафних санкцій, пені, крім несплачених процентів за користування розстроченням/відстроченням) погашена платником податків грошовими коштами…
  • це погашення здійснене протягом шести місяців з дня набрання чинності Законом №1072 (тобто з грудня 2020 року до червня 2021 року включно)…
  • та за умови, що платник податків забезпечує своєчасну і в повному обсязі сплату поточних податкових зобов’язань із загальнодержавних та місцевих податків.

« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій


Буде надіслано електронний лист із підтвердженням

Потребує підтвердження через SMS


Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь